skip to Main Content

Fremtidens fly er ikke nødvendigvis store og energiøkonomiske

Fremtidens Fly Er Ikke Nødvendigvis Store Og Energiøkonomiske

CPH fortæller Folketinget i deres udredningsrapport til udvidelse af lufthavnen i Kastrup at;

Udbygningen på tværbanen åbner samtidig op for vækst ud over 40 mio. passagerer. En fortsat vækst over 40 mio. passagerer vil kunne ske ved at udnytte kapaciteten med flere frekvenser i de mindre travle perioder på dagen og ved en fortsat udvikling, hvor flyene bliver større og udnyttes bedre. Det er vurderingen, at Københavns Lufthavn vil kunne håndtere op til 60 mio. passagerer, når kapaciteten er fuldt udbygget, og lufthavnen er fuldt udnyttet”. (citat fra CPH Udredningsrapport 2016, side 19)

Vores kommentarer hertil:

Der kan ligge en usikkerhed i denne prognose, hvis CPH regner med at alle nye fly bliver større og kun disse beflyver lufthavnen.

Airbus og Boeing peger i deres rapporter (Global Market Forecast 2018-2037 og Commercial Market Outlook 2018-2037) at de forventer at sælge flest af de små fly. Tendensen har været at færre selskaber ønsker at købe A-380 og 747 fly. Med andre ord, så der kan ligge en usikkerhed i deres forudsætninger her, dog skal det noteres at forventningerne til salg af de små fly kan være på andre markeder end det europæiske.

Se hvad Airbus forventer

Se hvad Boing forventer

 

This Post Has 0 Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Bevar jordforbindelsen

Vi er flere, der skriver under dette navn.

Back To Top